woensdag 17 augustus 2011

Folkie Feestje in Deerlycke!

Dit weekend vindt de 14de editie van het folk- en familiefestival Deerlycke plaats in -hoe kan het ook anders?- Deerlijk. Wie denkt dat folk enkel voor geitenwollensokken is, moet die visie dringend bijstellen en Deerlycke is daarvoor het ideale moment.

Op vrijdag vliegt folkcollectief 't Heksebroed er al meteen in met een jamsessie. Iedereen die een instrument bespeelt, kan meedoen. Alle anderen kunnen zich vergapen aan uw onmiskenbaar talent en zuchten 'daddis nu toch wel spijtig dat ik nooit geen instrument heb geleerd, allez tistezeggen, ik heb een halfjaar gitaar gespeeld omdat ik moest van mijn ouders maar ik deed dat niet graag en ik heb nu toch zóveel spijt daddik gestopt ben amaiamai'. Download de eenvoudige partituren op de website en eeuwige roem is uw deel.

Diezelfde avond komen onder andere de Ierse groep David Munnelly Band en het Franse As de Trefle langs. Niet dat één van beide groepen in de buurt komt van wat u allemaal uit uw (f)luit / gitaar / piano / doedelzak zal toveren, maar ze zijn toch zeker een bezoekje waard.

Zaterdag zijn Wim Claeys, multitalent Seth Lakeman, DJ BOB en The Chair (formerly known as Lazy Boy Chair) en vele anderen van de partij om er een memorabele veertiende editie van dit fijne festival van te maken!

Hier krijgt u al een voorsmaakje van Seth Lakeman. En voor de dames: we hébben al lelijkere folkies gezien...


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen